close





Lyrics of "A waltz for a night"-- sung by Julie Delpy (Celine) to Ethan Hawke (Jesse)

Let me sing you a waltz
Out of nowhere, out of my thoughts
Let me sing you a waltz
About this one night stand

讓我為你唱一首華爾滋
超越時空 超越思念

讓我為你唱一首華爾滋
記憶這晚的邂逅

You were for me that night
Everything I always dreamt of in life
But now you're gone
You are far gone
All the way to your island of rain

那一夜你是屬於我的
是我此生夢寐以求的
但現在你正要離去
離我遠去
回到你雨中的小島

It was for you just a one night thing
But you were much more to me
Just so you know

對你而言我只是個某一晚的偶遇
但對我而言卻不只如此
就如你明瞭的

I hear rumors about you
About all the bad things you do
But when we were together alone
You didn't seem like a player at all

我聽一些有關你的流言
都是關於你的風流韻事
但當只有我們倆人獨處時
你似乎不再像個玩事不恭的浪子

I don't care what they say
I know what you meant for me that day
I just wanted another try
I just wanted another night
Even if it doesn't seem quite right
You meant for me much more
Than anyone I've met before

我不在意人們怎麼說你
我深深了解就在那天你對我的意義
我只想要再一次機會
我只要再一次與你共渡美妙的夜晚
即使這似乎不是件對的事
你對我意義非凡
超過之前我遇到的任何一個人

One single night with you little Jesse
Is worth a thousand with anybody

這一夜還有你 我的小傑

是上天賜給我的禮物
有著無比的價值


I have no bitterness, my sweet
I'll never forget this one night thing
Even tomorrow, another arms
My heart will stay yours until I die

我並不痛苦難過 我親愛的
我永遠不會忘記這一夜所發生的美妙
即時明天我是在另一人的懷抱裡
但我心將留在你身邊直到我死去

Let me sing you a waltz
Out of nowhere, out of my blues
Let me sing you a waltz
About this lovely one night stand

讓我為你唱一首華爾滋
超越時空 超越我淡淡的憂愁
讓我為你唱一首華爾滋
唱出這一夜美麗的邂逅


arrow
arrow
    全站熱搜

    cg737cactus 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()